bousy آبادان رودخانه آتش نشانی خبر

bousy: آبادان رودخانه آتش نشانی خبر اجتماعی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی رویکرد وزارت جهادکشاورزی ارتقای امنیت غذایی و رشد خوداتکایی است / حجتی

    وزیر جهادکشاورزی گفت: با وجود همه کمبودها در زمینه منابع آبی و مسئله خشکسالی این وزارتخانه جهت ارتقای امنیت غذایی مردم و زیاد کردن ضریب خود اتکایی در تولید محصو

    رویکرد وزارت جهادکشاورزی ارتقای امنیت غذایی و رشد خوداتکایی است / حجتی

    حجتی: رویکرد وزارت جهادکشاورزی ارتقای امنیت غذایی و رشد خوداتکایی است

    عبارات مهم : میلیون

    وزیر جهادکشاورزی گفت: با وجود همه کمبودها در زمینه منابع آبی و مسئله خشکسالی این وزارتخانه جهت ارتقای امنیت غذایی مردم و زیاد کردن ضریب خود اتکایی در تولید محصولات کشاورزی تلاش کرده هست.

    به گزارش ایرنا، محمود حجتی که روز چهارشنبه در جلسه استیضاحش در مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، اظهار داشت: خداوند را سپاس می گویم که در دولت های یازدهم و دوازدهم توفیق خدمت یافتم تا جهت سربلندی ملت کشور عزیزمان ایران و اقتدار جمهوری اسلامی خدمت کنم.

    وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: در این مدت جهت تقویت بنیه اقتصادی و پایداری امنیت کشور از طریق ارتقای امنیت غذایی و زیاد کردن ضریب خوداتکایی در محصولات راهبردی کشاورزی و غذایی، گسترش کشاورزی و تولید پایدار در حد توان خود تلاش و تلاش کرده ام.

    رویکرد وزارت جهادکشاورزی ارتقای امنیت غذایی و رشد خوداتکایی است / حجتی

    وی با تاکید بر اینکه اگر توفیقی در حوزه تولیدات کشاورزی به دست آمده، ناشی از تلاش زحمتکش ترین قشر جامعه و پیگیری و پشتیبانی دولت و مجلس بوده هست، گفت: من کوچکترین سهمی را موفقیت ها نداشتم و البته مسئولیت نقایصی که در این حوزه وجود دارد، به من مربوط می شود.

    حجتی اظهار داشت: جهت ارتقای تولیدات کشاورزی، این وزارتخانه راهبردهای مندرج در قوانین بالادستی نظیر سیاست های کلی نظام، قانون برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه اقدام ها و برنامه های خود قرار داده و برنامه هایی را تنظیم و ابلاغ کرده است.

    وزیر جهادکشاورزی گفت: با وجود همه کمبودها در زمینه منابع آبی و مسئله خشکسالی این وزارتخانه جهت ارتقای امنیت غذایی مردم و زیاد کردن ضریب خود اتکایی در تولید محصو

    وی تاکید کرد: اساس نگاه ما این بوده که از ظرفیت های موجود بخش کشاورزی در کشور که مغفول مانده، با ارتقای بهره وری، استفاده کنیم لیکن با وجود همه محدودیت ها، کمبودها، بی آبی ها و خشکسالی ها همچنان ظرفیت های بسیاری جهت اصلاح تولیدات کشاورزی وجود دارد.

    وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در این مدت تلاش شده است تا با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، در دوره که خشکسالی شدیدی را تجربه می کردیم، دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

    وی بیان داشت: البته پتانسیل های کشور بیش از اینهاست، ولی تلاش داریم با ارتباط تنگاتنگ با مراکز بین المللی پژوهشی و استفاده از دانش روز جهان، به اهداف مورد نظر برسیم.

    رویکرد وزارت جهادکشاورزی ارتقای امنیت غذایی و رشد خوداتکایی است / حجتی

    حجتی با اشاره به موارد مطرح شده است از سوی استیضاح کنندگان، خاطرنشان کرد: ما هم معتقدیم که کشاورزان با توجه به محدودیت های اقلیمی، نارسایی ها و فقدان پشتیبانی هایی که به علت محدودیت های موجود بوده، در گرفتاری بسر می برند.

    وی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی با درک ضرورت برنامه ریزی «از سفره تا مزرعه» و تامین قرار داده های مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران، با وجود آماده نبودن ساختار اداری بخش، مسئولیت سنگین اجرای قانون تمرکز وظایف را که به مدت 2 سال مسکوت مانده بود، از سال 92 شروع کرد و تولید را به بازار گره زد.

    وزیر جهادکشاورزی گفت: با وجود همه کمبودها در زمینه منابع آبی و مسئله خشکسالی این وزارتخانه جهت ارتقای امنیت غذایی مردم و زیاد کردن ضریب خود اتکایی در تولید محصو

    ** رشد مستمر بخش کشاورزی

    وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با وجود بعضی موانع تولیدی و صادراتی، ولی برپایه اعلام بانک مرکزی، در پنج سال گذشته بخش کشاورزی دارای رشد مستمر مثبت بوده و بطور میانگین چهار تا پنج درصد رشد داشته است.

    رویکرد وزارت جهادکشاورزی ارتقای امنیت غذایی و رشد خوداتکایی است / حجتی

    وی گفت: تولید کشور در مدت یاد شده، از 97 میلیون تن به 122 میلیون تن زیاد کردن یافت که این مهم با وجود کم کردن مصرف آب حاصل شد.

    حجتی یادآوری کرد: واردات کشاورزی نیز در سال های گذشته با وجود زیاد کردن حدود پنج میلیون نفری جمعیت کشور، با کم کردن چهار تا پنج میلیون تنی مواجه شده است است.

    وی تصریح کرد: تراز تجاری غذا در کشور از منفی هشت میلیارد دلار در سال 92، به منفی 3.1 میلیارد دلار کم کردن یافت و حدود پنج میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در مصرف مواد غذایی بدست آمد.

    این عضو کابینه دولت اضافه کرد: در زمینه ساخت شبکه های آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی در بخش کشاورزی، اجرای سیستم های نوین آبیاری، با کمک و حمایت های رهبر معظم انقلاب، دولت و نمایندگان مجلس، اقدام های خوبی انجام شده است که موجب افتخار نظام است.

    وی تاکید کرد: در هیچ یک از دوره های گذشته، در ارتباط با بحث مربوط به آب و خاک به میزانی که در پنج سال گذشته هزینه و اجرا شده، انجام نشده بود و با حمایت های مجلس در قانون بودجه، این کار استمرار یافته است که موجب زیاد کردن تولید، اصلاح معیشت کشاورزان و ارتقای بازدهی و بهره وری خواهد شد.

    حجتی اظهار کرد: در پنج سال اخیر بیش از 700 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شد و امسال با 285 هزار هکتار، رکوردشکنی شد.

    وی یادآوری کرد: در این زمینه سه طرح عمده و خاص 550 هزار هکتاری خوزستان (که 300 هزار هکتار آن در فاز نخست اجرایی شده است و تا آخر امسال به اتمام می رسد و فاز دوم اجرایی آن از سال 97 شروع می شود)، 240 هزار هکتاری استان های غرب و شمال غرب کشور (که 110 هزار هکتار آن اجرایی شده) و 46 هزار هکتاری سیستان و بلوچستان (که پاییز سال آینده به آخر می رسد)، تعریف و اجرایی شده است است.

    وزیر جهادکشاورزی همچینن از اجرای زهکشی در 30 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان های مازندران و گیلان در سال های گذشته خبر داد که مزایایی همچون امکان اجرای 2 کِشته شدن اراضی، زیاد کردن بهره وری، زیاد کردن تولید، توسعه مکانیزاسیون و زیاد کردن درآمد کشاورزان را به همراه خواهد داشت.

    وی همچنین از اجرای احیای قنوات به طول هزار و 400 کیلومتر در سال های گذشته با وجود کمبود منابع و اعتبارات خبر داد.

    به گزارش ایرنا، محمود حجتی از ابتدای دولت یازدهم سکاندار وزارت جهادکشاورزی بوده هست، وی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و بعد از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد؛ وی در دوره نخست دولت اصلاحات وزیر راه و ترابری بود و در دوره دوم به جهادکشاورزی رفت.

    از مهمترین کارها حجتی در دوران حضورش در وزارت جهادکشاوری خودکفایی در گندم بوده است که این موفقیت را جهت دومین بار در دولت یازدهم تکرار کرد.

    وی جهت اجرای طرح زیاد کردن تولید، دولت قیمت خرید تضمینی گندم را زیاد کردن داد تا عامل زیاد کردن تولید گندم باشد. با اجرای این طرح، تولید گندم با 73 درصد رشد از 8 میلیون به 14 میلیون تن رسید و واردات بیش از 6٫4 میلیون تن گندم در سال به صفر رسید و خودکفایی در تولید این محصول اساسی حاصل شد.

    از دیگر کارها حجتی را می توان تولید شکر و کاشت چغندر قند و نیشکر در کشور را نام برد. با کارها حجتی در دولت یازدهم آینده نگری خودکفایی در شکر و مواد غذایی قوت گرفته و به مرز 80 درصد رسیده است.

    از شروع برداشت گندم در سال 96 تا کنون 8 میلیون و 27 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده است که این میزان امکان صادرات این محصول را به کشورهای متقاضی فراهم کرده است.

    واژه های کلیدی: میلیون | کشاورزی | کشاورزی | اجرای طرح | مواد غذایی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار